Snabba leveranser

Fri frakt

Öppet köp 365 dagar

Meny

meny

Varukorg

Leverans

Om du undrar över något

Lagervaror

Alla produkter som finns i lager skickas inom 1-2 arbetsdagar. Leveranstiden är normalt sett 1-2 arbetsdagar för DHL/Bring samt Postnord försändelser och 0-3 arbetsdagar med Best Transport hemleverans.

 

Beställningsvaror

Produkter som har lagerstatus som med en gul symbol har inte en exakt leveranstid då vi inväntar produkten från vår leverantör innan vi kan skicka dig produkten. I de flesta fall så är produkten inkommande till oss och kan levereras inom 5 arbetsdagar. Notera dock att reservdelar oftast har något längre leveranstid då de oftast beställs på efterfrågan av din order. Har du fått ett mejl om att din order är en beställningsvara och kommer att skickas så snart den inkommer och vill du veta preliminär leveranstid för din order, så besvara gärna din orderbekräftelse och efterfråga leveranstid så återkopplar vi inom kort.

 

Helgdagar

Om du lägger din beställning på fredag kväll så kommer din order att hämtas hos oss av våra transportörer först på måndag då inte fraktbolagen jobbar under helgdagar.

Om du valt utlämningsställe i kassan när du gjorde din beställning så körs din order till det valda utlämningsstället.

Om det inte körts till det valda utlämningsstället så beror det oftast på att utlämningsstället har fullt och inte kan lagerhålla fler försändelser, därav skickas ordern till närmaste utlämningsställe som har möjlighet att ta emot sändningen. 

Om du inte gjort något val så levereras sändningen till närmaste utlämningsställe baserat på postnummer för din adress.

Så snart paketet har anlänt till utlämningsstället så skickas en SMS-avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order.

För att byta leveransdag på sin sändning ber vi dig att direkt kontakta vår transportör Best Transport på telefonnummer: 08 - 477 33 00 och uppge ditt sändningsnummer.
Ditt sändningsnummer skickas till den registrerade e-post adressen för din order när din order är skickad.

Frågor om order och leverans

All transport sker med hjälp av Bring, DHL & PostNord för postpaket samt Best Transport och PostNord för hemleverans. Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till Babyworld. Dock max 7 dagar efter mottaget gods.

Vår målsättning är att alltid skicka din order med önskad leveransalternativ.

Ibland är detta dock inte möjligt då en del av våra produkter endast kan levereras hem till dörr p.g.a storlek eller vikt samt att en del postnummer erbjuder inte hemleverans.

BabyWorld erhåller rätten att frakta med snabbast och förmånligast fraktalternativ och betalar inte ut ersättning eller skadestånd för frakt med annat än önskat fraktalternativ.

Jag har betalt för hemleverans med min beställning har kommit till ett ombud?
Anledning till detta är att vår transportör inte erbjuder möjlighet att leverera din produkt hem till dörr.

I händelse av att du betalt extra avgift för hemleverans men att din order skickas till ett ombud vänligen kontakta vår kundtjänst för återbetalning av fraktkostnad.

Frågor om order och leverans

Vi strävar efter att skicka din order komplett för att göra din leverans så smidig som möjligt.

Skulle det vara så att du önskar få en produkt levererad före en annan i din beställning ber vi dig i första hand att lägga 2 separata orders.

I vissa fall, exempelvis vid beställning av ett barnvagnspaket eller en större beställning finns dock självklart möjligheten till att delleverera din order.

Detta gäller om du mottagit ett e-postmeddelande från oss där det står att en produkt på din order är en beställningsvara.

Vänligen kontakta vår kundtjänst för angående delleverans.

Frågor om order och leverans

I dagsläget så levererar BabyWorld inte utanför Sverige.

 

Detta är under utveckling och så snart en lösning med förmånliga fraktalternativ finns klar så kommer BabyWorld kunna erbjuda leveranser först och främst inom hela norden. 

 

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift om minst 250 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkoren är samma som för ditt valda betalningsalternativ.

 

Jag har ångrat mig, måste jag hämta ut eller ta emot mitt paket?

Om du ångrat dig när ditt paket har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss för att undvika extra returavgift utöver normal returavgift.

 

Detsamma gäller vid hemleverans att paketet måste tas emot och sedan skickas i retur till oss via ett ombud.

 

Vi erbjuder ingen returhämtning av gods hemma hos kund. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter med en avgift på minst 250 SEK.

 

Notera att från dess att din order är lagd kan vi inte garantera att vi kan stoppa din leverans då en order hos BabyWorld ibland packas av ett separat lager där det inte finns möjlighet att stoppa en order. Detta på grund av att vi ska kunna erbjuda så snabb leverans som möjligt.

 

Hittar du inte det du söker?

Kontakta vår kundtjänst!

Hittar du inte det du söker?

Kontakta vår kundtjänst!

leverans/
category